klocki hamulcowe brembo
MLI-84 [Rumunia] - Pancerni.net MLI-84 [Rumunia] - Pancerni.net
Pancerni.net
piątek, 23 czerwiec 2017
MLI-84 [Rumunia] PDF E-mail
ImagePod koniec lat 70. XX wieku Rumunia zakupiła w ZSRR licencję na bojowy wóz piechoty BMP-1. Jednocześnie uzyskała prawo do adaptacji konstrukcji tego wozu do możliwości rodzimego przemysłu. Podstawową zmianą wprowadzoną przez konstruktorów rumuńskich była zamiana radzieckiego silnika UTD-20 importowanym z USA silnikiem Continental 8V-1240-DT-S. Miał on większą moc, ale także wymiary i masę. W rezultacie konieczna była przebudowa przedziału napędowego i powiększenie zbiorników paliwa do 600 l. W rezultacie tych zmian kadłub wydłużył się o 60 cm. Wydłużenie kadłuba spowodowało zwiększenie odstępów pomiędzy kołami nośnymi. Uzbrojenie MLI-84 składa się z identycznych wzorów jak w BMP-1 uzupełnionych o przeciwlotniczy karabin maszynowy DSzK umieszczonego na obrotnicy przymocowanej do lewego, tylnego, górnego włazu desantowego.
Wprowadzenie tych modyfikacji spowodowało duży wzrost masy i w rezultacie choć producent podaje że pojazd pływa bez przygotowania zdolność do pokonywania przeszkód wodnych spadła. Dodatkowo strzelec wkm-u DSzK blokuje lewe, tylne drzwi do przedziału desantowego.

Produkcję MLI-84 rozpoczęto w 1985 roku. Do 2000 roku wyprodukowano około 170 bojowych wozów piechoty tego typu.
Pod koniec lat 90. XX wieku powstała we współpracy z przemysłem Izraela wersja MLI-84M1. Posiada ona nową wieżę OWS-25R z armatą automatyczną kalibru 25 mm Oerlikon i dwoma wyrzutniami ppk 9M14 Malutka. Montaż izraelskiej wieży spowodował wzrost masy do 17 ton, w rezultacie konieczne było zainstalowanie mocniejszego silnika Perkins CV8T-400 o mocy 295 kW. MLI-84M1 utracił możliwość pokonywania przeszkód wodnych bez specjalnego przygotowania.
MLI-24 jest bojowym wozem piechoty przeznaczonym do wsparcia czołgów. Jest zdolny do przewożenia piechoty, zapewniając jej zabezpieczenie przed pociskami broni ręcznej oraz wsparcie, gdy przystępuje ona do działania poza pojazdem. BMP-1 stanowi wyposażenie piechoty zmechanizowanej.

Załogę MLI-24 tworzy dowódca, działonowy, kierowca i ośmiu żołnierzy desantu. Kierowca i dowódca zajmują miejsce w przedziale kierowania (jeden za drugim), działonowy w wieży, a desant w tylnej części pojazdu.

Kadłub MLI-24 tworzy sztywną skrzynię zespawaną ze stalowych blach.
W przedniej części kadłuba znajdują się przedziały kierowania i napędowy z silnikiem Continental 8V-1240-DT-S. W środkowej przedział bojowy z wieżą, a w tylnej przedział desantu.

W przedziale napędowym umieszczony jest silnik i układ przeniesienia mocy. Napęd MLI-24 stanowi 8-cylindrowy, czterosuwowy, wysokoprężny, chłodzony cieczą silnik Continental 8V-1240-DT-S. Ma on moc 265 kW. Moc z silnika na koła napędowe jest przenoszona przy pomocy sterowanego mechanicznie i hydraulicznie mechanicznego układu przeniesienia mocy. Mechanizm przenoszenia mocy umożliwia ruch wozu do tyłu, hamowanie oraz skręcanie. Łączny zapas paliwa wynosi 600 dm³.

Image
MLI 84 -zmodyfikowana wieżą
MLI-84 posiada zawieszenie niezależne na wałkach skrętnych. Każde z 12 kół jezdnych jest połączone za pomocą wahacza z wałkiem skrętnym. Wahacze pierwszej pary kół nośnych są dodatkowo zamocowane do teleskopowych amortyzatorów hydraulicznych dwustronnego działania. Napęd z silnika jest przekazywany na znajdujące się w przedniej części pojazdu koła napędowe. Z tyłu pojazdu znajdują się koła napinające.

W przedziale kierowania stanowiska mają kierowca i dowódca.

W środkowej części pojazdu znajduje się przedział bojowy z wieżą obrotową. Wieża pancerna ma kształt stożka ściętego. W wieży znajduje się zasadnicze uzbrojenie wozu: 73 mm armata 2A28 Grom i sprzężony z nią karabin maszynowy. Nad lufą armaty znajduje się wyrzutnia 9S415 pocisków 9M14M Malutka. Uzbrojenie nie jest stabilizowane.


Google Ads
Wiadomości Wprost
Tani hosting
Profesjonalny hosting
Serwery dedykowane
Servery VPS
Tani hosting www

Google PageRank™

© 2008 Zechmann for Pancerni.net. All rights reserved.