klocki hamulcowe brembo
Luchs [RFN] - Pancerni.net Luchs [RFN] - Pancerni.net
Pancerni.net
wtorek, 28 marzec 2017
Luchs [RFN] PDF E-mail
ImageOficjalne przekazanie Luchsów armii odbyło się 4 IX 1975 r.
Kadłub Luchsa zbudowany jest ze spawanych płyt pancernych wykonanych ze stali stopowej. Chroni on załogę i żywotne podzespoły pojazdu przed pociskami broni strzeleckiej i odłamkami pocisków artyleryjskich.
Jego płyta czołowa zabezpiecza przed uderzeniami pocisków o kalibrze do 20 mm. W celu ułatwienia obsługi najważniejszych urządzeń wozu, w kadłubie znajduje się 12 otworów zamykanych pancernymi pokrywami. W przedniej części pojazdu, po lewej stronie znajduje się stanowisko kierowcy głównego, w środku wieża, natomiast z tyłu jest miejsce dla drugiego kierowcy, pełniącego także funkcje radiooperatora. Jeśli Luchs zostanie zauważony, ma on możliwość natychmiastowego wycofania się. Nie musi on wykonywać zakrętu o 180°, który mógłby mu zająć wiele cennych sekund, a wróg miałby dużą szansę jego zniszczenia. Jeżeli pojazd zajmuje ryzykowną pozycję, drugi kierowca jest cały czas gotowy do odjazdu i po otrzymaniu od kolegów sygnału natychmiast wycofuje on wóz ze strefy w której został zauważony. Jeśli pajazd jedzie do przodu, siedzi on tyłem do kierunku jazdy. Wszystkie przedziały są od siebie oddzielone ściankami działowymi. Kierowca główny wchodzi na swoje miejsce przez właz górny. Obserwację zapewniają mu 3 peryskopy. Środkowy z nich można w nocy zastąpić przyrządem noktowizyjnym.
Zaraz za kierowcą jest zainstalowana wieża TS-7. Zdecydowano się na umieszczenie jej w tym miejscu, w celu skrócenia martwego pola ostrzału armaty w pionie. Dzięki temu rozwiązaniu armata zajmująca skrajne dolne położenie, może zwalezać cele znajdujące się bardzo blisko przodu pojazdu. W wieży przewidziano dwa miejsca, w lewej części dla dowódcy, a w prawej dla działonowego. Obydwaj żołnierze dysponują jednoczęściowymi, otwieranymi do tyłu włazami.
Opancerzenie czołowe wieży jest odporne na pociski o kalibrze do 20 mm. W celu poprawienia warunków obserwacji dowódcy, lewa górna czoła wieży została w stosunku do prawej podwyższona o 80 mm. Uzbrojeniem głównym Luchsa jest 20 mm szybkostrzelna armata automatyczna Rheinmetall Mk 20 Rh 202.
Zasilanie armaty jest dwustronne(pierwsze egzemplarze nie miały dwustronnego zasilania armaty).
W celu usuwania z wieży gazów prochowych, umieszczono w niej urządzenia wentylacyjne. Do celowania służą peryskopowe celowniki optyczne PE A-1. Pojazd posiada również celownik do celów przeciwlotniczych.Układ obracający wieżę i regulujący położenie armaty w Luchs- dobrze widoczny reflektor światła białego lub podczerwienipionie jest hydrauliczny. Wiele elementów pochodzi z analogicznego układu bwp Marader.
ImageDodatkowym uzbrojeniem jest karabin maszynowywy MG-3 kalibru 7,62 mm, montowany na wieży, z zakresem kątów ostrzału od +55° w pionie i 360° w poziomie.
Luchs może być także wyposażony w system nawigacyjny FNA 4-15 z cyfrowym przelicznikiem. Na początku eksploatacji Luchsa, do prowadzenia ognia w nocy stosowano noktowizor aktywny, reflektor wysyłający światło białe lub podczerwone,umieszczony po lewej stronie armaty.
W póżniejszym okresie jego zadania przejął wzmacniacz światła szczątkowego BM8025. Obecnie do obserwacji i w nocy, wóz może mieć kamerę; która pracuje w podczerwieni w zakresie 3-5 Hm. Luchs jest też wyposażony w termowizor WBG-X, o szerokim i wąskim polu widzenia (5x2,5°). Po obydwu stronach wieży zamontowane są 4 wyrzutnie granatów dymnych.
Zbiorniki paliwa są wyłożone materiałem samouszczelnijącym przestrzeliny. Układ jezdny Luchsa składa się z czterech osi z kołami kierowanymi. Jego zawieszenie jest niezależne i stanowią je drążki reakcyjne ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami.
Luchs jest wyposażony w urządzenie przełaczające, które automatycznie wybiera sposób skręcania kół w zależności od prędkości jazdy. Takie rozwiązanie zapewnia dobrą zwrotność pojazdowi. Przestrzenie pomiędzy kołami Luchsa wypełniono tworzywem sztucznym. Stanowi to ochronę burt przed pociskami i zwiększa wyporność podczas pływania. Luchs pływa dzięki posiadaniu odpowiedniej wyporności, a w wodzie wprawiają go w ruch 2 czteropiórowe pędniki śrubowe, umieszczone z tyłu pojazdu. W pojeździe są też 3 pompy zęzowe o łącznej wydajności 460 dm3/min.
Falochron zainstalowany z przodu wozu jest podnoszony na czas przeprawy siłownikiem hydraulicznym. Pojazd otrzymał także układ ochrony ABC, charakteryzujący się dwoma trybami działania, różniącymi się wydajnością (1,5 m3 lub 3m3 powietrza na minutę). Źródło zasilania energii elektrycznej wozu to 6 akumulatorów, połączonych w obwód o napięciu 24V i pojemności 300Ah.
Image
Dane techniczno- taktyczne :
Załoga- 4 żołnierzy
Układ jezdny- 8x8
Masa bojowa- 19 500 kg.
Moc jednostkowa- 20 KM/t
Dlugość- 7,74 m
Szerokość- 2,98 m
Wysokość do stropu kadłuba- 2,13 m
Prześwit-0,44 m
Maks. prędkość- 90 km/h
Maks. prdkość podczas pływania- 10 km/h
Pojemność zbiorników paliwa- 500 l
Zasięg- 800 km
Maks. wysokość przeszkody pionowej- 0,6 mLuchs
Maks. szerokość rowu- 1,9 m
Kąt ostrzału armaty w pionie od -15 do +80°

Silnik : DaimlerBenz 4M403 VA, 10-cylindrowy, wielopaliwawy silnik
Moc silnika: 390 KM(286kW)

Uzbrojenie :
- armata kal. 20 mm
- karabin maszynowy MG-3 kal.7,62 mm
- 4 wyrzutnie granatów dymnych

© all rights reserved/wszelkie prawa zastrzeżone.Kopiowanie, wykorzystywanie- części lub całej strony bez pozwolenia autora zabronione.
PANCERNI 2001- 8 maj 2001r
Google Ads
Wiadomości Wprost
Tani hosting
Profesjonalny hosting
Serwery dedykowane
Servery VPS
Tani hosting www

Google PageRank™

© 2008 Zechmann for Pancerni.net. All rights reserved.