klocki hamulcowe brembo
Cobra [Turcja] - Pancerni.net Cobra [Turcja] - Pancerni.net
Pancerni.net
piątek, 23 czerwiec 2017
Cobra [Turcja] PDF E-mail
ImageTurecki transporter opancerzony opracowany przez turecką firmę Otokar Otobüs Karoseri Sanyai A.S. Pierwszy prototyp wyprodukowano w 1995 roku.
Konstrukcję wozu oparto na płycie podłogowej transportera ECV (o zwiększonej objętości wnętrza), będącego jedną z wersji HMMWV General Hummer. Kadłub ma klasyczny układ konstrukcyjny, charakterystyczny dla samochodu dostawczego, w którym silnik i układ napędowy umieszczono w przedniej części nadwozia (pod maską), a przedział załogowy - w tylnej. W przedniej części przedziału załogowego znajduje się miejsce kierowcy (po lewej stronie) i dowódcy (po prawej).
Pozostałą załogę stanowi 9 żołnierzy przewożonych w tylnej części nadwozia na indywidualnych siedzeniach.
Cobrę uzbrojono w 12,7 mm karabin maszynowy (z zapasem 3000 nabojów), umieszczony w wieżyczce naprowadzanej zdalnie z wnętrza transportera.
Silnik, układ napędowy, elementy zawieszenia, układ kierowniczy i hamulcowy wykorzystano z pojazdu HMMWV. Cobra ma turbodoładowany silnik GM V8 o zapłonie samoczynnym, mocy 140 kW (przy 3400 obr./min).
Silnik napędza czterobiegową, automatyczną skrzynię biegów, a ta z kolei - dwubiegową
skrzynię redukcyjną, wyposażoną w międzymostową, blokowaną przekładnię różnicową.
Następnie napęd jest przenoszony na osiowe przekładnie różnicowe typu Torsen.
Transporter jest zawieszony na wahaczach dwuramiennych typu A i sprężynach spiralnych wspomaganych amortyzatorami hydraulicznymi.
Zawieszenie usztywniono drążkiem Panharda oraz drążkiem przeciwpoślizgowym. W wozie montuje się również centralny układ pompowania opon i wspomaganie układu kierowniczego.
Cobra może pokonywać przeszkody wodne wpław, a napęd na wodzie zapewniają dwa pędniki umieszczone w tylnej części kadłuba, za kołami. Skręty w wodzie są realizowane przez obrót pędników.
ImageKadłub zespawano ze stalowych płyt pancernych, odpornych na oddziaływanie pocisków kalibru 7,62 mm.
Firma Otokar oferuje transporter Cobra m.in. w wersji: opancerzonego wozu rozpoznawczego, wyposażonego w zdalnie sterowaną wieżyczkę, uzbrojoną w karabin maszynowy kalibru 7,62 mm, oraz wysuwaną kamerę termowizyjną FLIR, zamontowaną w
tylnej części kadłuba, umożliwiającą obserwację w dzień i w nocy na odległościach do 3000 m; opancerzonego wozu rozpoznawczego, wyposażonego w zdalnie sterowaną i elektrycznie naprowadzaną wieżę, uzbrojoną w automatyczną armatę kalibru 25 mm; moździerza samobieżnego, w którym 81 mm moździerz (o donośności od 75 do 5000 m) zamontowano na obrotowej płycie, w tylnej części przedziału desantowego.
Prowadzenie ognia jest możliwe po otwarciu dwóch pokryw zamykających luk w stropie nadwozia; opancerzonego niszczyciela czołgów, wyposażonego w wieżę ALT (norweskiej firmy Kvaerner-Eureka), uzbrojoną w dwuprowadnicową wyrzutnię przeciwpancernych pocisków kierowanych TOW oraz wozu policyjnego, będącego zmodernizowaną wersją Cobry, przystosowaną dla potrzeb policji.

Dane techniczno-taktyczne :
załoga - 3 + 9 żołnierzyImage
masa - 6 000 kg
długość - 5,316 m
szerokość - 2,156 m
wysokość - 1,9 m
prześwit - 0,365 m
maksymalna prędkość jazdy - 110 km/h
kąt ostrzału karabinu maszynowego w płaszczyźnie: pionowej - od -20° do +70°, poziomej - 180°
zdolność pokonywania brodów o głębokości - 1 m

Napęd: turbodoładowany silnik GM V8 ;
Moc: 140 kW przy 3400 obr./min

Uzbrojenie:
- 12,7 mm karabin maszynowy (z zapasem 3000 nabojów)

© all rights reserved/wszelkie prawa zastrzeżone.Kopiowanie, wykorzystywanie- części lub całej strony bez pozwolenia autora zabronione.
PANCERNIACY2000-18 listopad 2000r.
Google Ads
Wiadomości Wprost
Tani hosting
Profesjonalny hosting
Serwery dedykowane
Servery VPS
Tani hosting www

Google PageRank™

© 2008 Zechmann for Pancerni.net. All rights reserved.