klocki hamulcowe brembo
Ariete C1 [Włochy] - Pancerni.net Ariete C1 [Włochy] - Pancerni.net
Pancerni.net
wtorek, 26 wrzesień 2017
Start arrow Czołgi arrow Ariete C1 [Włochy]
Ariete C1 [Włochy] PDF E-mail
ImageCzołg Ariete skonstruowany został przez Consorzio Iveco Fiat - Otobreda z siedzibą w Rzymie. Jest to konsorcjum tworzone przez Iveco SpA, Defence Vehicles Division i Otobreda pododdział przedsiębiorswta Alenia Difesa. Iveco Fiat zajmuje się produkcją podwozia i podzespołów motoryzacyjnych zaś Otobreda odpowiedzialna jest za wieżę i uzbrojenie. Ariete został uroczyście przekazany armii włoskiej w 2000 roku. Dwieście zamówionych przez armię czołgów dostarczone zostały do końca roku 2002.
Ariete jest czołgiem trzeciej generacji, i pod względem parametrów porównywalny jest do Leclerca. W czołgu zastosowano klasyczny układ rozmieszczenia przedziałów, tzn. z przodu stanowisko kierowania, po środku przedział bojowy, a z tyłu zespół napędowy wraz z silnikiem i przekładnią. Załoga składa się z czterach osób; w wieży pracuje trzech żołnierzy - dowódca wozu, strzelec oraz ładowniczy. W kadłubie miejsce zajmuje kierowca-mechanik, przesunięty na prawo od osi podłużnej wozu.
Uzbrojenie zasdanicze czołgu stanowi gładkościenna armata kalibru 120 mm o kalibrze lufy 44, produkowaną przez przedsiębiorstwo Otobreda. Lufę armaty wyposażono w przedmuchiwacz oraz zabezpieczono osłoną termoizloacyjną, która zapobiega napężeniom przewodu przy strzelaniu. Armata stabilizowana jest niezależnie w dwóch płaszczyznach elektrohydraulicznymi mechanizmami wykonawczymi (serwo-sterownikami).
Do strzelania wykorzystywana jest wszelka amunicja kompatybilna ze standardami NATO, włącznie z pociskiem podkalibrowym stabilizowanym w locie brzechwami APFSDS oraz kumulacyjnym HEAT (high explosive anti tank). Jednostkę ognia stanowią 42 naboje artyleryjskie kal. 120 mm, w tym 15 przechowywanych jest w niszy amunicyjnej wieży, a pozostałe 27 w kadłubie. Uzbrojenie czołgu uzupełnia uniwersalny km kal. 7,62 mm montowany współosiowo z działem oraz km obrony przeciwlotniczej 7,62 mm montowany na wsporniku włazu d-dcy. W czołgu przewidziano miejsca na przechowanie do ok. 2,500 naboi kalibru 7,62 mm.
System kierowania ogniem czołgu to cyfrowy układ TURMS, produkowany przez włoską firmę Officine Galileo z Firenze. W jego skład wchodzi stabilizowany, dzienno/nocny panoramiczny przyrząd obserwacyjny dowódcy, niezależnie stabilizowany celownik z kamerą termalną działonowego, laserowy dalmierz telemetryczny oraz pokładowy cyfrowy komputer balistyczny. Cyfrowy komputer kierowania ogniem zgrywa dane z czujników meteorologicznych i wiatropomiarowych, razem z położeniem czołgu, zużyciem lufy oraz rodzajem amunicji i parametrach o celu (które to określane są przez dalmierz), po czym automatycznie dokonuje obliczeń balistycznych. Komputer kierownia ogniem i uruchamia elekto-hydrauliczne napędy wieży kierunkując armatę w kierunku celu. Stanowisko dowódcy mieszczące się po prawej stronie wieży wyposażone jest w stabilizowany peryskop i monitor telewizyjny wyświetający termiczny obraz z celownika działonowego. ImagePeryskop ten mocowany na wieży ma 360° pole obrotu i kąty wzniesienia od -10 do +60 stopni. Przedział kierowcy po prawej, przedniej stronie kadłuba zaopatrzony jest w 3 peryskopy, w tym jeden pasywny noktowizyjny wzmacniacz światła rozproszonego używany do jazdy nocnej.
Osiem elektrycznie operowanych moździerzy dymnych 80 mm zainstalowanych jest po obu stronach wieży w pozycji celującej przed pojazd. We włoskim czołgu zastosowano po raz pierwszy system ostrzegawczy i aktywnej samoobrony przed opromieniowaniem wiązką laserowej typu RALM firmy Marconi SpA. Głowica na podczerwień czujnika RALM umieszczona jest w przedniej części wieży i pokrywa 360° obszar dookoła czołgu. W razie opromieniowania czołgu automatycznie odpalane są granatniki dymne/termalne, a czołg może spokojnie ewakuować się z zagrożonej pozycji.
Wieża i kadłub są spawanej, stalowej konstrukcji z dodatkowym laminowanym pancerzem w płycie czołowej wieżyczki, który zabezpiecza przed penetratorem broni rdzeniowej, kinetycznej. Załoga chroniona jest przed bronią typu ABC systemem dokładnej filtrowentylacji przedziałów załogi typu Sekur.
Ariete napędzany jest silnikiem wysokoprężnym Fiat V-12 MTCA z turbodoładowaniem rozwijający moc 937 kW. Automatyczna przekładnia biegów produkowana jest na licencji Niemieckiej spółki ZF, zapewnia 4 przednie i 2 wsteczne biegi oraz hydrauliczne sprzęgło wielotarczowe. Podwozie składa się z 7 par podwójnych kół jezdnych z gumowymi bandażami, dodatkowe 4 koła służą do podtrzymywania górnej listwy gąsienicy. Gąsienica dwusworzeniowa z wymiennymi gumowymi wkładkami dostarczana jest przez niemiecką firmę Diehl. Zawieszenie indywidualne składa się z niezależnych drążków skrętnych i hydraulicznych amortyzatorów drgań umieszczonych przy każdym ramieni podporowym koła. Ariete osiąga prędkość maksymalną 65 km/h i pokonuje przechyły boczne do 60%. ImagePotrafi także pokonywać przeszkody wodne po dnie do 1,25 m bez przygotowania i 4 m z specjalnym wyposażeniem (kominy doprowadzające powietrze).

Dane taktyczno- techniczne :
Masa - 54 000kg
Załoga - 4 ludzi
Długość.- 9,67 m
Szerokość z ekranami- 3,61 m
Wysokość do stropu wieży- 2,5 m
Prześwit - 0,48 mAriete od przodu
Zasięg po szosie- 550 km
Prędkość maks.- 65km/h
Pokonywanie wzniesiena- do 60%
Maks. wysokośc przeszkody pionowej- 2,1 m
Maks. szerokość rowu- 3m
Pokonywanie przeszkody wodnej po dnie (bez przygotowania)- do 1,25m
Pokonywanie przeszkody wodnej po dnie (po przygotowaniu)- 4m

Silnik : dieslowski Fiat V-12 MTCA z turbodoładowaniem
Moc silnika: 1200KM (937kW)

Uzbrojenie :
- 1 gładkolufowe działo 120mm Otobreda
- 1 km 7,62mm
- 1 km plot.7,62mm
Google Ads
Wiadomości Wprost
Tani hosting
Profesjonalny hosting
Serwery dedykowane
Servery VPS
Tani hosting www

Google PageRank™

© 2008 Zechmann for Pancerni.net. All rights reserved.