klocki hamulcowe brembo
Achzarit [Izrael] - Pancerni.net Achzarit [Izrael] - Pancerni.net
Pancerni.net
wtorek, 25 lipiec 2017
Achzarit [Izrael] PDF E-mail
ImageJako dodatkową ochronę, przednia płyta kadłuba wyłożona została blachą kompozytowo-warstwową. Dzięki tym usprawnieniom Achzarit (oraz podobny w konstrukcji BTR-T) jest najlepiej opancerzonym transporterem piechoty na świecie.
Przy dwuosobowej obsłudze stałej, pojazd przewozi dodatkowo 8 żołnierzy desantu. Stanowisko kierującego wozem znajduje się w przedniej lewej części kadłuba, d-dca i osoba obsługująca kaem 7,62 mm mieszczą się tuż obok niego, na prawo. Kierowca dysponuje czterema peryskopami pryzmatycznymi zamontowanymi nad włazem, które w nocy zastępowane są noktowizorami (pasywnymi). W tylniej części kadłuba znajdują się miejsca pozostałych członków desantu, do dyzpozi\ycji mają oni sześć szerokokątnych peryskopów (2 po prawej i 4 po lewej stronie kadłuba).
Karabinier maszynowy obsługuje zdalnie kierowaną wieżę RAFAEL OWS (Over Head Weapon System), która uzbrojona została w km M240 kalibru 7,62 mm. Ogień z kaemu można prowadzić zdalnie z pod opancerzenia. Do celowania z broni maszynowej, stanowisko RAFAEL wyposażono w dzienne i nocne (wzmacniacze światła rozproszonego) celowniki. Uzbrojenie dodatkowe stanowią 3 karabiny maszynowe MAG kal. 7,62 mm zainstalowane w stropie kadłuba na obrotnicach, jeden mocowany jest nad włazem wyjściowym dowódcy, dwa pozostałe znajdują się nad lukami przedziału desantowego. Po obydwu stronach kadłuba Achzarita zainstalowano sześć samoczynnych wyrzutników granatów dymnych systemu IMI CL-3030 kal. 60 mm. Wyrzutniki te zainstalowane w pozycji celujacej na wprost, pokrywają przedni półokrąg przed pojazdem. Oprócz granatów dymnych stosowane są granaty odłamkowe do rażenia piechoty.
Siedmiu żołnierzy znjadujących się w przedziale desantowym wyposażono w przyrządy obserwacyjne i otwory sztrelnicze. Trzech żołnierzy zajmuje miejsce na ławce przymocowanej do lewej burty kadłuba, trzej następni piechurzy siadają odpowiednio na indywidualnych siedziskach na prawo, miejsce dla dowódcy pododdziału przewidziano w centralnej części przedziału. Dowódca, prowadzący i obsługujący kaem zamknięci są od góry indywidualnymi włazami, po stronie dowódcy znajduje się właz dwuczęściowy. W czasie jazdy ustawiany jest on w pozycji pół-otwartej umożliwiając obserwację. Dwa dodatkowe włazy otwierane do tyłu umieszczone są centralnie na przedziałem bojowym desantu. Przewożeni żołnierze zajmują miejsca w wozie lub go desantują poprzez dwa włazy znajdujące się w stropie sufitu lub hydraulicznie rozkładany dwuczęściowy korytarz wyjściowy usytuowany z tyłu po prawej stronie silnika. Podcza jego rozkładania dolna część tworzy rampę ułatwiającą desant.
ImageOryginalny radziecki silnik i układ napędowy usunięto na rzecz kompkatowego układu napędowego (power-packu) konstrukcji NIMDA zamontowanego z tyłu. Jednostka ta została wykorzystana ze względu na niezwykle niskie rozmiary, pozwalające na budowę przejścia desantowego piechoty bez dokonywania modyfikacji w kształcie i wielkosci kadłuba. Transporter Achzarit Mk 1 napędzany jest dwusuwowym silnikiem wysokoprężnym w układzie V-8 Detroit Diesel 8V-71 TTA z chłodzeniem wodnym i zapłonem samoczynnym. Jednostka ta rozwija moc 650 KM i współpracuje z hydrokinetycznym układem przeniesiena mocy Allison XTG-411-4. 
Power pack wozu Achzarit Mk 2 składa się z silnika diesla Detroit Diesel 8V-92 TA o mocy 850 KM i automatycznej przekładni biegów Allison XTG-411-5. Powietrze do silników dprowadzane jest z zewnątrz lub z przedziałów załogi, po przejściu przez filtr włóknowy oczyszczający powietrze z kurzu i piasku.
Koła jezdne, zębatki napędowe i koła napinające pozostały nie zmienione w stosounku do wozów T-55/T-54, zamianie uległ natomiast układ zawieszenia: wstrząsy amortyzują teraz nowe drążki skrętne pozwalające na większe ugięcia dynamiczne zawieszenia oraz hydrauliczne tłumiki drgań firmy Israel Aircraft Industries, montowane przy kołach skrajnych. Nowe zawieszenie zwiększa właściwości jezdne pojazdu w trudnym terenie i pozwala działać na równi z czołgami. Masa bojowa transportera wynosi 44 ton, porównując ją z 36-tonową masą T-55, różnica ta jest spowodowana dodatkowym opancerzeniem wozu Achzarit, zwiększającym jego właściwości przetrwania na współczesnym polu walki.


Google Ads
Wiadomości Wprost
Tani hosting
Profesjonalny hosting
Serwery dedykowane
Servery VPS
Tani hosting www

Google PageRank™

© 2008 Zechmann for Pancerni.net. All rights reserved.