klocki hamulcowe brembo
BTR-80 [ZSRR] - Pancerni.net BTR-80 [ZSRR] - Pancerni.net
Pancerni.net
wtorek, 26 wrzesień 2017
BTR-80 [ZSRR] PDF E-mail
Image
BTR-80
BTR 80 powstał na przełomie lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych.BTR-80
Produkcję seryjną uruchomiono w 1984 roku.

Ogólny układ konstrukcyjny BTR 80 kopiuje rozwiązania swoich poprzedników: BTR 70 i BTR 60P. W przedniej części kadłuba znajduje się przedział kierowania, za nim bojowo-desantowy oraz ostatni napędowy. Nadwozie transportera wykonano ze spawanych płyt pancernych, które w czołowej części chronią przed pociskami kalibru 12.7 mm, a w pozostałych sektorach przed pociskami 7.62 mm.

Załogę BTR 80 stanowi dziesięciu żołnierzy. Z przodu swoje stanowiska mają kierowca po lewej stronie i dowódca po prawej. Teren obserwują przez dwie pancerne szyby umieszczone w czołowej płycie nadwozia i przez peryskopy. Siedmiu żołnierzy desantu siedzi w przedziale desantowym, na ławkach, wzdłuż ścian pojazdu zwróceni twarzami do siebie. Ósmy żołnierz obsługuje uzbrojenie umieszczone w obrotowej wierzy. Desant dostaje się do środka przedziału przez dwuczęściowe drzwi umieszczone z obu stron kadłuba pomiędzy drugą a trzecią osią. Dolna część drzwi opuszcza się tworząc podest, natomiast górna odchyla się do przodu. W burtach pojazdu umieszczono otwory strzelnicze, po trzy z każdej strony.

Image
BTR-80A
Uzbrojenie umieszczono w jednoosobowej wierzy BPU 1 uzbrojonej w dwa sprzężone karabiny: KPWT kalibru 14.5 mm z zapasem 500 sztuk amunicji i PKT kalibru 7.62 mm z zapasem 2000 sztuk amunicji. Strzelec prowadzi ogień za pomocą celownika optycznego 1 P3 6, a w nocy wykorzystuje noktowizor TPN 3 42 o zasięgu obserwacji 900 m. Napęd wieży jest ręczny, zakres naprowadzania wynosi w płaszczyźnie poziomej 360o, BTR-80Sa w pionowej od -4o do +60o. Na wieży, w tylniej części, zamontowano dodatkowo sześć wyrzutni granatów dymnych.

Przedział napędowy mieści ośmiocylindrowy, turbodoładowany, chłodzony cieczą silnik o zapłonie samoczynnym KAMAZ 7403 rozwijający moc 190 kW (260 KM). Współczynnik mocy jednostkowej wynosi 14 kW/t. W układzie przeniesienia napędu zastosowano sprzęgło, mechaniczną, ręcznie sterowaną skrzynię biegów (pięć przełożeń do przodu, jedno do tyłu), dwubiegową skrzynię redukcyjną oraz mechanizmy różnicowe osi z możliwością blokady.

Układ jezdny transportera BTR 80 zbudowano w układzie 8x8. Zastosowano opony rozmiaru 13.00x18. Układ kierowniczy ze wspomaganiem działa na dwie pierwsze osie. Zastosowano hamulce bębnowe na wszystkich kołach. Nie zastosowano nakładek na felgi umożliwiających jazdę po zniszczeniu opony. Zastosowano układ centralnego pompowania kół.


Google Ads
Wiadomości Wprost
Tani hosting
Profesjonalny hosting
Serwery dedykowane
Servery VPS
Tani hosting www

Google PageRank™

© 2008 Zechmann for Pancerni.net. All rights reserved.