klocki hamulcowe brembo
WZT-3 [Polska] - Pancerni.net WZT-3 [Polska] - Pancerni.net
Pancerni.net
wtorek, 25 lipiec 2017
Start arrow Wozy specjalne arrow WZT-3 [Polska]
WZT-3 [Polska] PDF E-mail
ImageWóz zabezpieczenia technicznego WZT-3 jest szybkobieżnym, opancerzonym pojazdem gąsienicowym, przeznaczonym do wykonania szeregu prac na współczesnym polu walki. WZT-3 jest więc pojazdem o szerokim zakresie zastosowań szczególnie efektywny jako środek towarzyszący i zabezpieczający działania jednostek pancernych w trudnych warunkach współczesnego pola walki.
Budowa WZT-3 dzięki funkcjonalnie ukształtowanej i zwartej sylwetce oraz specjalistycznemu osprzętowi stawia ten wóz w ścisłym gronie najlepszych tego rodzaju pojazdów na świecie.
Podstawowe zespoły wozu zabezpieczenia technicznego jak podwozie z zespołami napędowymi i zawieszenia wykorzystano bezpośrednio z wozu bazowego. Nowymi zespołami zapewniającymi ewakuację wozów są (wyciąganie ugrzęźniętych pojazdów, holowanie itp.), urządzenia podnoszące oraz osprzęt spycharkowy. Podstawową cechą charakterystyczną omawianego pojazdu jest jego wyposażenie techniczne przebadane według specjalnie zaprojektowanego programu badań w skrajnie trudnych warunkach terenowo-klimatycznych, dopracowanych do tego stopnia, że WZT-3 posiada wiele zalet nad innymi spotykanymi w świecie pojazdami tego typu.
Zakres podstawowych prac WZT-3:prace ziemne, samowyciągani, przeciąganie ciężkich przyczep przez most, holowanie, przepompowywanie paliwa, wciąganie wozów bojowych na przyczepę, pchanie, prace montażowo-demontażowe, stawianie przewróconych wozów bojowych, utrzymywanie łączności, prace spawalnicze, przeciąganie i ubezpieczanie wozów przy pokonywaniu przeszkody , wodnej prace przeładunkowe, wyciąganie ugrzęźniętych pojazdów, udzielanie pierwszej pomocy rannym.
Wyposażenie specjalne WZT-3 obejmuje:
- urządzenie do elektrycznego spawania i cięcia zasilane z własnego układu zasilania pojazdu;
- spalinową piłę łańcuchową obsługiwaną przez jednego członka załogi (na specjalne zamówienie);
- zestaw do podnoszenia zespołów silnikowego i transmisyjnego;
- urządzenie do spawania i cięcia acetylenem.

Wnętrze wozu dzieli się na trzy przedziały :
- przedział załogi;
- przedział transportowy;
- przedział napędowy (silnikowo-transmisyjny).
Oprócz żurawia, spychacza oraz wyrzutni pocisków zadymiających, na zewnętrznych płytach kadłuba zamontowano następujące zespoły:
- na górnej płycie znajdują się włazy: mechanika-kierowcy, dowódcy oraz pokrywa przedziału transportowego, której otwieranie wspomagane jest wałkami skrętnymi;
- nad przedziałem napędowym zamontowane są pokrywy: nad wyciągarką, silnikiem i chłodnicami. Image
Pokrywy nad wyciągarką i silnikiem tworzą dno skrzyni ładunkowej i dzięki żebrom usztywniającym umożliwiają mocowanie i przewożenie dużych gabarytowo części i zespołów zamiennych do remontowanych pojazdów. Za pojemnikiem na urządzenie spawalnicze zamontowana jest w położeniu transportowym rura ewakuacyjna.
Na tylnej płycie wozu zamocowane jest sztywne urządzenie holownicze. Tylne haki holownicze wyposażono w urządzenie do zwalniania lin holowniczych. Na lemieszu spychacza ustawionego w położeniu transportowym zamocowano urządzenie do pchania pojazdu gąsienicowego.Dla osłony płyt pancernych dolnej części kadłuba przed pociskami kumulacyjnymi, wóz wyposażany jest w jednolite ekrany boczne. Przedział transportowy mieści się w środkowej części wozu.
Podłogę przedziału stanowią zbiorniki paliwa.
Dostęp do przedziału umożliwia prostokątna pokrywa oraz właz boczny.
Przedział transportowy przeznaczony jest do przewożenia większych zespołów niezbędnych do wykonywania prac remontowych lub przewożenia rannych (istnieje możliwość przewożenia 3-ch osób w pozycji leżącej na noszach będących na wyposażeniu wozu). Przedział napędowy usytuowany jest w tylnej części kadłuba i od przedziału transportowego oddzielony jest szczelną przegrodą.
W przedziale napędowym zamontowane są :
- wyciągarka główna wraz z reduktorem i mechanizmem przeciążeniowym;
- podgrzewacz rozruchowy;
- pompa do usuwania wody z kadłuba;
- silnik;
- zbiorniki układu chłodzenia;
- przekładnia pośrednia;
- skrzynie przekładniowe wraz z przekładniami bocznymi.

Google Ads
Wiadomości Wprost
Tani hosting
Profesjonalny hosting
Serwery dedykowane
Servery VPS
Tani hosting www

Google PageRank™

© 2008 Zechmann for Pancerni.net. All rights reserved.