klocki hamulcowe brembo
SPG 1 NUR 21 [Polska] - Pancerni.net SPG 1 NUR 21 [Polska] - Pancerni.net
Pancerni.net
wtorek, 25 lipiec 2017
Start arrow Stacje radiolokacyjne arrow SPG 1 NUR [Polska]
SPG 1 NUR 21 [Polska] PDF E-mail
ImageJest to pojazd budowany w Polsce na przełomie lat osiemdziesiątych i SPG1 NUR21 w pozycji bojowej dziewiędziesiątych.Została opracowana przez konstruktorów z Warszawskich Zakładów Radiowych „RAWAR” w Warszawie, w których także była
produkowana.
Kilkanascie sztuk poszlo na eksport, a także weszło do uzbrojenia armii polskiej. SPG-1 NUR wchodzi w skład pulków artylerii przeciwlotniczej(wyposażonych m.in.: w zestawy rakietowe "OSA") i nie tylko. SPG-1-(Specjalny Pojazd Gąsienicowy ) przeznaczony jest do transportu i manewrowania specjalną aparaturą elektroniczną (Naziemne Urzadzenie Radiolokacyjne) w czasie działań bojowych w terenie pokonywanym przez czołgi i transportery właczając w to tereny skażone bronią masowego rażenia.
Przeznaczeniem stacji radiolokacyjnej było wykrywanie celów niskolecących Stacja radiolokacyjna "DANIELA 21" przeznaczona jest do pracy w systemie dowodzenia,związku taktycznego i obrony wybrzeża.
Stacja określa azymut,odległość celów powietrznych i nawodnych,a w przypadku celów powietrznych sterfę wysokości. Stacja wyposażona jest w urządzenie nawigacji liczeniowej TNA-3,urzadzenie rozpoznawcze "swój-obcy"- NRZ-20.
Meldunki o sytuacji przekazywane są w kodzie cyfrowym za pomocą radiostacji R-123 do systemu dowodzenia OPL.Stacja może pracować w trudnych warunkach atmosferycznych oraz przy zastosowaniu przez przeciwnika zakłóceń biernych i aktywnych.
W jej skład wchodzą: elektroniczna aparatura radiolokacyjna, system antenowy,
urządzenie rozpoznawcze, dwie elektrownie polowe PAD 20-3/400-R, układ zdejmowania i transmisji sytuacji radiolokacyjnej, środki łączności.Image
Na poczatku lat 90' zostały wprowadzane stacje radiolokacyjne na podwoziach kołowych -SPR- 22 (NUR-22)
Na zdjeciach widać pierwsze egzemplarze SPG-1 NUR. W nowszych montowano na dachu kontenera stacji , obrotowy właz z karabinem maszynowym kal 12,7mm do rażenia siły żywej i celów nisko lecących.

Dane taktyczno-techniczne podwozia SPG 1 :
Załoga- 2 + obsluga stacji radiolokacyjnej- 2
Ciężar całkowity(wraz ze stacją)- 34 500kg
Długość- 7,8 m
Szerokość- 3,35 m
Wysokośćprzy złożonej antenie - 3,2m
Prześwit- 0,42m
Prędkość max. po drodze- 60km/h
Średnie zużycie paliwa- 200-400 l/100km
Średnie zużycie oleju- 6,5 l/100km
Zasięg jazdy po szosie- 600-700 km
Max. kąt przechyłu- 35 stopni
Głębokość brodzenia- 1m

Silnik: W46-2S1,V, wielopaliwowy (olej napędowy, nafta lotnicza, benzyna)
Moc silnika- 710 KM
Image
Dane taktyczno-techniczne stacji radiolokacyjnej:
Pasmo- S
Podpasmo- F lub E
Zasięg- 100 km
Zasięg wykrywania przy wyskości 50 m- 30 km
Wykrywalność przy zakłóceniach:
- biernych- 70km
- aktywnych- 40 kmSPG1 NUR21 podczas rozkładania wysięgnika z anteną
Ilość śledzonych obiektów- 16
Moc impulsowa- 100KW
Czas trwania impulsu- 10ms
Wzmocnienie łańcucha wzmacniaczy nadajnika- 70 decybeli
Częstotliwość pośrednia- 300MHz->30MHz.
Szerokość pasma przestrajania- 200MHz
Antena- paraboliczna dwuwiązkowa

Uzbrojenie :
- karabin maszynowy kal 12,7mm

Sporządził na podstawie własnych notatek z zajęć podczas odbywania zasadniczej służby wojskowej
Zdjęcia ze zbiorów własnych
PANCERNIACY2000- 11 stycznia 2001r
Google Ads
Wiadomości Wprost
Tani hosting
Profesjonalny hosting
Serwery dedykowane
Servery VPS
Tani hosting www

Google PageRank™

© 2008 Zechmann for Pancerni.net. All rights reserved.